Malmø

Så er det fredag ...ikke længe til jul- glæder I jer? Jeg gør :) Idag skal jeg købe lidt julegaver og imorgen tager vi til Malmø og køber de sidste julegaver! Malmø er en dejlig by! Vil bare lige fortælle om min første bytur til Malmø. Min kæreste's venner holdte afskedsfest, vi tager toget nogle stykker og det er rigtig hyggeligt, da vi kommer til Malmø, går vi på bar ved torvet og drikker nogle øl, Store øl- Vi ser en masse mennesker på torvet, vi hører et slogan
" reclaim the streets" Jeg forstår det ikke helt, men det er vel som det siges.. Gaderne tilbage- til folket eller?? Der var hvertfald en masse mennesker og folk var i stemning til et eller andet- Det mindede lidt om da ungdomshuset i København skulle købes af den der latterlige sekt! Der var postyr i byen. 
Så blir det mørkt og vi tager op i deres store lejlighed for at holde fest! Super lækker lejlighed de havde boet i- Da de nu alle er flyttet! Min veninde Amelie' tager lige forbi et supermarked og køber nogle piggeline is ( Staves det rigtigt Amelie? You know what I mean!) Og så er vi klar.. Introducere jer for hendes fantastisk drink, som jeg med det samme blev helt vild ( fuld af) med. Den har også rigtig flotte syrlige grønne farver! Nåh men, vi blir alle i ret godt humør, og det hele er vildt sjovt- Så indtil videre har jeg ikke nogle dårlige oplevelser med Malmø.. I ved hvor jeg vil hen.
Det blir mørkt og og sent og det sidste tog kører snart, så min kæreste og jeg beslutter os for at splitte! Da vi kommer ud på gaden, er der helt stille.. lidt for underligt stille! Gaden vi var på var lukket!! What? Da vi går længere ned af gaden hører vi en masse mennesker råbe fra sidegaden! Politiet havde åbenbart holdt demonstranterne tilbage... Flere gader var lukket og min kæreste blir ved med at fortælle mig at Malmø altså er en dejlig og skøn by om natten- Yeah right! Ok, vi ser stationen og er ret lettet, da vi har gået en total omvej, er træt, fuld og sulten.. Jeg når vist lige at sige: Fedt endelig så skal vi købe en korv med mos- Så kommer der en freaking bil og bremser op ved siden af os, VI FÅR ET KÆMPE CHOK!!!  2 mænd hopper ud og efterlader "deres" bil med åbne døre og løber ind i en gård! Jeg er blevet pisse bange og vi fatter på ingen måde hvad der lige er foregået! Så kommer der 3 politi biler susende hen og løber efter de 2 mænd!! Tør ikke helt at græde så griner og begynder at gå ekstremt hurtigt hen til stationen. Vi fik heldigvis vores korv med mos og nåede toget tilbage..
Men Hold kæft en aften!
Men vil til Malmø igen for vil ikke havde sådan et "skræmt" billede af byen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0