Perfekt som du er

Rigtig dygtig fotograf fra USA. Fotografere mest portrætter af kendte, modekampagner, fairytales.. Hendes billeder er super inspirerende, flotte og perfekte i mine øjne.
Her er der feks. et kampagne billede for Louis Vuitton, med noget af Coppola familien.


(Foto: Annie Leibovitz).
Jeg er en total sucker for kampagner og reklamer! Elsker at finde ud af stemninger, hvad de reklamere med, hvor fokus ligger, farvekordinationen og hvor letpåvirkelige de er! Derfor har jeg aldrig været en' af dem der har brokket sig over, de enorme mængder af reklamer der er i modebladene. Men kun kunstmässigt, for der mange reklamer jeg synes er forfärdelige.

En reklame, synes jeg skal kunne definerer  tiden i samfundet/kulturen! Den skal passe ind i det miljø vi lever i, og få fat i den målgruppe der er den mest påvirkelig og købevenlig. Den skal skabe en stemning! En stemning som du selv ønsker at leve i, gøre dig lidt misundelig og få dig til at ønske den livsstil/det produkt så meget, at man går ud og køber det og dernæst føler sig som en del af noget! Det er ret psykologisk, da vi er ret letpåvirkelige og enormt bange for at "være uden for gruppen".
Reklamer er til for at fortæller dig at du egentlig ikke er god nok, för du köber dette produkt! Du behöver det jo.. Firmaer spiller på din usikre side, dit lave selvvärd og din usikkerhed, for at tjene lidt penge. F.eks hörte jeg engang en rig dame sige, at hun virkelig behövede en Louis Vuitton taske, for det havde alle de andre rige damer.
Bare tänk over hvor meget modeindustrien tjener på dem der "virkelig" behöver en chanel taske, eller bare behöver en Alexander Wang sko.
Det ville väre rart snart at se en reklame hvor der står: Du er perfekt som du er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0