Antichrist


Den nye film!!!
Lars Von Trier, den skøre ( geniale) mand har igen brugt sin depression til at skabe sin nye film. Antichrist-
Det lyder som en meget ond drøm! Som det egentlig også var, har læst filmen er skabt via hans drømme, mareridt og hans depressions slemme og ekstreme følelser (Der var lige ved at tage livet af hans kreativitet!!).
Jeg læste også at de folk der havde set filmen i Cannes, havde enormt delte meninger om filmen ( som nærmere beskrev filmen som en ekstrem oplevelse) Folk gik, fik kvalme, klappede, grinte, græd og blev sure.. En rigtig Von Trier film.
Det er virkelig længe siden, jeg har set en film skabe så mange "Headlines" omkring temaet&instruktøren i filmen. Så har virkelig tænkt på at jeg SKAL se filmen, når den kommer ud!! For at være ærlig er jeg er faktisk lidt bange for min egen reaktion.. Vil jeg få kvalme, begynde at grine eller ikke kunne foretage mig noget  efter jeg har set filmen?? En dansk journalist skrev i en artikel ( i en dansk gratisavis) at han havde filmen i hovedet og "under sin hud "i over flere uger!! Og det var ikke på den' behagelige måde..
Det fede ved Von Trier er at han altid har noget "geni- agtigt" over sine film, en helt anden måde at forme film på ,og handlingerne er oftes om så konkrete ting at det blir absurd eller unormalt.
Jeg er også fascineret af Willem Dafoe ( Han har simpelthen det mest karakteristiske ansigt) og Charlotte Gainsbour vil jeg glæde mig til at se..


-I kan se traileren på YouTube, nu minder den mest om en seksuel skrækfilm-

Kommentarer
Postat av: Alexander

Den er helt fantastisk, men jeg vil have meget svært ved, eller faktisk bare være meget eftertænksom omkring hvem jeg anbefaler den til. Det er den mest provokerende film jeg har set...

2009-05-19 @ 21:43:26
Postat av: Maria Lim

Aleaxander:)

Hvor så du den?? Kan du abefale den til mig?? Du kender jo lidt min filmsmag. Den lyder sku hård!! Men noget man må se!! Nu tænker jeg om jeg overhovedet tør at se den? Måske er jeg for følsom?

2009-05-19 @ 22:10:23
URL: http://solim.blogg.se/
Postat av: Alexander

Så den igår til forpremiere i grand.. Jo jeg vil da ikke fraråde dig at se den.. Den er fantastisk, smuk, hjerteskærende og forfærdelig.. Den er meget frastødende, men jeg vil ikke gå for meget i detaljer men blot sig at den kræver en lidt stærk nerve.. Men jo længere man går med den jo mere fylder den i ens bevisthed, man tager den jo virkelig med sig ud fra biografen, helt sikkert bedre end engle og demoner:-) skal vi ikke snart ses?

2009-05-19 @ 23:50:38
Postat av: Maria Lim

Uh, kræver en stærk nerve.. Tror jeg må mental instille mig på filmen! Det blir spændende. Jo selvfølgelig skal vi ses! Jeg kommer til København i weekenden! Og der skal vi jo ses:)

2009-05-20 @ 06:31:55
URL: http://solim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0